fredagsbetraktelser

Nu sover Gry sin middagslur och det betyder 1,5 h lugn och ro för mig. Det är så skönt! Utan de här pauserna under dagen hade det varit tufft att orka med, I'll say. Tussan sover för 5:e dagen i sitt eget rum och idag somnade hon på 2 röda, mer som hon brukade i gamla rummet, det har varit lite kinkigare de första dagarna i nya. Skönt iallafall, hon börjar nog bli tryggare i sitt egna lilla krypin nu. Så här såg hon ut för på dagen exakt 1 år sedan, då sov hon också som en stock. På lite andra premisser, men ack så skönt det ser ut. Troligtvis vaknade hon 5 minuter efter fotot och ville käka, eller nåt. :)

I morgon kommer allra käraste Emma och Jacob! Det ska bli så kul! Vi ska göra stan, shoppa, fika, vina och äta ute. Vilken lyx, fatta! Jag kom på att jag och Marcus har inte ätit ute tillsammans sedan Gry kom. Utan henne, alltså. Så ja, dessa föräldrarna är PRETTY excited. Mian ställer upp som barnvakt och det känns tryggt, speciellt eftersom Gry igår, när Mia kom hit och hälsade på, kröp sitt allra snabbast fram till henne och ville upp i famnen. Kärlek!

Nu tar vi helg, tjohooo!

Det fina skåpet (feat. Louie). Jag älskar ...

img_7482 (MMS)

Det fina skåpet (feat. Louie). Jag älskar det, fullt med plats för förvaring och precis så tjusigt som jag drömt om! Ett riktigt Blocketfynd!


Promenad med snoris. Härlig men blåsig höst!

img_6248 (MMS)

Promenad med snoris. Härlig men blåsig höst!


Snacka lite hemlisar.

img_5368 (MMS)

Snacka lite hemlisar.


Soon

Snart kommer Lina och He-man hit! Hahahaah. Ja, jag skrattar varje gång jag hör det namnet, He-man. Herman är snäppet finare men He-man är väldigt snyggt också! Bästa smeknamnet på ett sån liten pys. :D

De ska fira mig lite grann, jag FYLLER NÄMLIGEN ÅR IDAG! Mycket viktigt dag, åtminstone för mig själv. Jag älskar fylla år! Helst skulle jag vilja ha ett stort födelsedagsbonanza med ballonger, serpentiner, konfetti, hopptorn, cirkusdjur, trollkarl, ochochoch. Men nu blir det inte riktigt så. OM inte He-man har fixat nåt?! Man vet aldrig.
Kom hit nu!!



Här ser ni ett vanligt förekommande scenario när vi ses. Uppviglaren till detta är Gry "det stora hotet" Enocson.
Moster byter fokus från Gry till bebisen, gullar och pratar med honom. Missnöjet byggs upp. Vad gör han här? Var kom han ifrån? Måste han få all uppmärksamhet? Jag måste göra nåt.

Intet ont anande moster leker vidare. Gry ser sin chans. NU JÄKLAR! 

Oooup oup oup, mostern får i sista stund tag i näven, phew. Åh SKIT, hon hann stoppa mig. Nästa gång ska jag sikta på fontanellen... 



Tycker mig ana viss rädsla i Herman blick?

Vi hemmahänger. Gry är sjuk, snuvig och ho...

img_1437 (MMS)

Vi hemmahänger. Gry är sjuk, snuvig och hostig, så vi chillar. Jag verkar klara mig från smittan, lustigt nog. Vi är ju rätt tajta, liksom. :)  Har köpt ett förtjusande skåp på Blocket som vi ska hämta i Limhamn ikväll, väldigt spännande, det är ett kläd-/förvaringsskåp till Grys rum. Bilder på allt hemma kommer, är så trött på stöket och det är trist att fota det, men snart blir det klart att flytta in Gry i sitt rum och då faller det mesta på plats. Stay tuned!


Nappens återkomst

När Gry var 8,5 månad så bestämde hon sig för att klippa sig och skaffa sig ett jobb. Typ. Åtminstone bebis-varianten, dvs hon slängde ut nappen. Hon var ingen nappslav innan men gillade den i vagnen och när hon vilade ibland, jag tyckte det var kanon för det fick henne att somna rätt ofta. Men sen spottade hon alltså ut den en dag och ville inte se den mer. Nu när vi fått en småttingkusin så konfronteras hon ju igen med nappen och det har varit ett intressant möte. Mycket pill och fix, och testar att suga på den en hel del. Stackars Herman får tjejbaciller. Häromdagen hade hon lite tråkigt här hemma verkade det som så jag letade upp en oanvänd napp i en låda och lät henne pilla med det. Det är så lustigt för hon ser så kul ut när hon använder napp, som en vuxen som klär ut sig i bebiskläder, och då ÄR hon ju nästan fortfarande bebis. Men man har vant av sig vid synen liksom. Hon kunde ju vid det här laget lika väl älskat nappen. Så är det, ibland bestämmer man sig. 


ps. det engelska ordet på napp är så himla bra, pacifier. Det är nästan FÖR talande :D

att räkna till tio och andas djupt

Ja, nu är det lite på gränsen att gå här hemma i renoveringsröran. Varje dag känner jag att neeeeej, nu orkar jag inte mer! Det är stressigt. Vi bor som i en etta, ungefär. Vårt gamla kök, Grys rum, är tömt och håller snart på att bli redo att målas. Pappa var nere föra helgen och hjälpte oss bygga en helt ny vägg, den som var den långa delen av köksbänken kan man säga. Den var bara fixad till häften innan, den delen som doldes av köksbänkar såg ut som i ett rivningshus ungefär. Vi behövde bygga in avlopp, vatten och gaskran i väggen ändå, så de smällde upp en hel vägg och la även dit nytt golv där det fattades, under köksdelen. Vi har sen fått hjälp av Marcus systers sambo, Björn, som är målare och jätteduktig. Men det var mycket jobb då väggen (den korta där spisen stod) var i himla dåligt skick så det tog tid att fixa underlag, och nu har han åkt till Norrland. Vi ska själva göra resten, dvs putsa, sätta upp duk, foga, måla och sätta up lister. Det är en del, ni vet hur det är, efter jobb och barnfix ska man få ihop det...vi ska förhoppningsvis få det mesta gjort i helgen.

Nya köket är ju på plats och det är jättekul, men samtidigt svårt att njuta av då vi har så trångt och rörigt i hela lägenheten. I "vårt" sovrum sover ju Gry nu och vi sover i vardagsrummet. En dubbelsäng där tar rätt stor plats. Nya köket ska också målas, där klädkammaren förr låg och diskbänken nu är, och Björn har gjort förarbete där så det är nästan reda att bara målas. Skönt. Men det ska göras...

Vill bara få bort täckpapp, slipdamm, verktyg, byggmaterial och få tillbaks lite rymd. Men det kommer, jag andas, som sagt. Och räknar, räknar, räknar.


Fashion babies

Gry 2 månader
Herman 1 månad

Kusiner


Det finns inget dåligt väder? Gry verkar t...

img_0443 (MMS)

Det finns inget dåligt väder? Gry verkar tycka sådär om regnet och kylan, eller så är det alla kläder jag pälsat på henne så hon rör sig som en stor oformlig kloss. Inte lätt!


Hej!  Det är tråkigt hemma nu, mamma och p...

img_6622 (MMS)

Hej!  Det är tråkigt hemma nu, mamma och pappa bara fixar och fixar. Jag får roa mig med vad som finns, balettövningar i soffan till exempel.  Hörs snart! Kram Gry


Medans bloggen pausar lite mitt i all bygg...

img_9983 (MMS)

Medans bloggen pausar lite mitt i all byggkaos, så sover Gry lite. Helt utslagen efter Öppna förskolan. Snart är vi tillbaks i bloggen med ny energi och bilder på vår "nya" lägenhet! KRAM


RSS 2.0