Förra helgen var morfar och Elisabeth på b...

img_3402 (MMS)

Förra helgen var morfar och Elisabeth på besök. Gry stortrivdes som vanligt och fick mycket av både kul och mys. Lyxigt!


snart måndag igen

Helgen är snart förbi och den har varit jättebra. Fullspäckad för min del med after work i fredags, klippning och barnklädesparty i lördags och brunch på långa bryggan idag förmiddag. Allt på samma helg, det har varit jättekul, men lite stressad var jag i veckan då det innebär mycket tid ifrån Gry-py. Jag tog dock med henne till Lina i Bunkeflostrand för att inte behöva vara bort ifrån henne för mycket,det gick finfint. Imorgon är det förskola igen, nya rutiner håller på att skapas!


onsdag

Gokväll!
Onsdag idag, eller hump day, som Linas vän på NZ sa. Och så är det, vi är över puckeln och helger närmar sig. Just den här veckan har jag längtat mycket till helgen faktiskt. Bara få vara tillsammans med lillskruttan och marinera henne i trygghet. Inskolningen har gått förhållandevis bra, lite säme i måndags, men bättre igår och idag. Lite mer känslig har hon dock varit och inte konstigt är väl det. Vad tusan är på gång?, undrar hon väl. Vi har märkt här hemma att hon sover lite mer oroligt också, hänger ju ihop såklart. Men det kommer bli bra, det känner jag ändå, det här är vad vi kan förvänta oss i nuläget. Peronalen i Grys grupp är bra och det betyder ju allt, hon kommer snart att vänja sig vid sin nya vardag. Lilla tussan!


Hittade en obevakade toarulle. Yes!

Myser lite med morbror Magnus.

img_6341 (MMS)

Myser lite med morbror Magnus.


Förskola

Idag var det dags! 9:30 skulle Gry och pappa infinna sig på Mariehage förskola och det gjorde dem, som tur är ligger det bara 5 min gångväg härifrån. Där spenderade dem 1,5 timme idag, och kommande två dagar, innan tiden trappas upp ett par timmar i slutet på veckan. Det hade gått bra för lilla Gryan, hon lekte och upptäckte stället, precis som det ska vara. De fick rita teckningar, ha fruktstund och leka med boll. Det var kul. Känns bra att inskolningen är igång, imorgon traskar de dit igen.



Badar lite, så här på kvällskvisten. Preci...

img_0207 (MMS)

Badar lite, så här på kvällskvisten. Precis som vanligt. Är det förkyld och hostig, men det börjar bli bättre. Snart ska jag sova. På måndag börjar jag i förskolan, tänka sig!


Fruktstund i soffan.

img_0012 (MMS)

Fruktstund i soffan.


Den här tjejen är lite irriterad på sin ma...

img_7254 (MMS)

Den här tjejen är lite irriterad på sin mamma. Anledningen är att hon, mamman, hällde i lite pepparmint i badvattnet för att försöka få bort det täppta i näsan. Bra tänkt! Mindre bra utfall. Det hon glömde var att barnet i fråga ofta dricker badvattnet, gnuggar sig i ögonen osv, INTE skönt med pepparmint i. Dessutom, när ongen sen som vanligt vill springa naken efter badet, utan att torka sig först, var det superläskigt och kallt med pepparmintsvatten på kroppen. Huva! Minus på mamman idag, basta.


lördag

Idag har vi härlig tid tillsammans, hela lilla familjen. Har verklign börjat älska helgerna då vi bara kan vara ihop och ha det gott, vilken lyx. Snart ska vi iväg på 1 års-kalas, lille Matteus har redan fyllt 1 och vi ska till Helsingborgsfamiljen och kalasa för honom. Roligt! Sedan blir det melodifestivalen för mig, heja heja! Inte live, men hos Mia. Minst lika bra! Trevllig lördag på er!

Ser jag lika smart ut som mamma?

smile


Här sitter jag med min vita lilla mage. Vad gör mamma?




Just det, det är nu man ska göra så här va?

Ribersborg

Stampar runt ute vid Ribban med pappa och Louie. Fint vid havet!



RSS 2.0