Igår var vi på barnakuten då Grys feber in...

img_1616 (MMS)

Igår var vi på barnakuten då Grys feber inte gått ner och hon inte mådde något vidare alls. 40 graders feber när vi kom in. Streptkocker i halsen visade det sig, så det bli antibiotika-race i 10 dagar nu. Idag känns hon redan piggare, så skönt!


mosigt

Idag är jag och Gry hemma igen. Vi ärbåda förkylda och näsorna rinner. Hennes ögonen är lite bättre men idag har hon istället feber, vet i tusan varför. Jag gick och la henne nyss, kändes som den enda som hjälper är att vila, så jag hoppas det gör henne gott. I brist på foton ifrån idag tar jag några fina som jag hittade i datorn, Marcus som tagit en solig dag. Vi siktar framåt nu, snart är vi piggare!

Gry: Bygga en kyrka, bygga en kyrka, bygga en kyrka på vår joooooord.
Louie: Hallå? Jag då?

Idag vab:ar jag för första gången. Gry har...

img_6504 (MMS)

Idag vab:ar jag för första gången. Gry har ögoninflammation och dagisförbud. Oroar mig för att det blir en långdragen historia, varken kul för Gry eller för mig (jobbet). Men, välkommen till verkligheten, I guess! Vi har rätt mysigt iallafall. Idag passade vi på att träffa Lina och Herman. Herman fick prova Grys "byfåne-mössa", och ja, det blev en söt byfåne utav honom också. Kram från oss!


I helgen cyklade vi ner och hälsade på Mol...

img_0816 (MMS)

I helgen cyklade vi ner och hälsade på Molly! Det var jättemysigt. Gryan var mäkta blyg till en början för att sedan totalvända och sprang runt som en lite skottspoling. Pillade på precis allt. Hoppas allt var helt Mollan. :)


kusinträff

De här kusinerna hängde en del i helgen, mycket mysigt. Det tyckte föräldrarna också! Herman sötnöt var glad som vanligt och Gry lekte med hans napp, hans vagn och med honom som en levande docka, som vanligt.

Nu väntar vi på tredje kusinen som kommer om inte allt för många veckor. Vi längtar!


Tjenare! Här testar jag min nya cykelstol ...

img_9808 (MMS)

Tjenare! Här testar jag min nya cykelstol och en hård, konstig kruka mamma och pappa tvingar mig ha på huvudet. Men det funkar, härligt gung här bak! Vi såg många vovvar. Puss Gry


örter Provencal, mmm

Ja, vi har en härlig odör liggandes över vår lägenhet, av provencal-örter. Låter gott va? Det kunde det varit, om det kommit från matlagning. Men nej, istället kommer det ifrån att vår kära dotter lyckades norpa ett paket frysta örter ur påsen när jag handlat och sedan snabbt petat in detta i diskmaskinen när hon hjälpte mig ladda den (trodde jag). I godan ro satt jag på diskmaskinen, lät den gå klart och när Marcus sedan öppnade den spred sig en härlig doft av diskade örter kring oss... Detta var en vecka sedan och det har inte släppt i dismaskinen än. Det blev inga örter i kycklinggrytan den kvällen!


Busunge

RSS 2.0