Klättrerapa

Fröken fräken har idag lärt sig klättra upp och ner i soffan! Ner på rätt sätt, det vill säga. Hon kunde klättra ner innan också men med huvudet först=inte rätt sätt. Men nu har hon fått till snitsen!



Om ni tycker er skymta en nasty fläck på vårt överkast så ja, det stämmer. Mamman hade råkat sätta en kaffemugg på soffans armstöd som Gry tyckte skulle ner på golvet med ett kort stopp på överkastet. Tur vi har tvättmaskin.

Emelie undrade

...var vi sover nu. Jo, ståendes! Nej, vi har vår säng typ under tv:n, precis vid sofforna. Alldeles lagom svintrångt! Men det går bra, det är skönt att det är för en beränsad period, då funkar det mesta!

Förresten, tycker ni inte min nya desiiiign är tjusig? Det tycker ju jag! Men ingen säger nåt, buhu (fiskar efter hurrarop)

Nu händer det grejer!

img_7830 (MMS)

Nu händer det grejer!


Ny lekplats!

Byggandet startar så smått idag och drar massivt igång imorgon. Spännande! Gry har en fantastisk lekplats så länge där hon älskar leka klätterapa.


ibland tvingas man reflektera

Vissa dagar fär en att tänka till på hur tvära kast livet kan ha. Ena dagen föds ett helt nytt liv, andra dagen släcks ett och jag kan inte riktigt greppa det. Att försvinna så direkt och oväntat från livet, det är så stort och overkligt. Men ibland behövs det reflekteras över, hur skört livet är och hur mycket man borde uppskatta det. Idag är en sån dag.


för exakt ett år sedan

...befann vi oss här. Gry fyllde 1 månad, vår stora tjej! Fast hon var totalt pytteliten. Idag fyller hon 13 månader och är världens roligaste skrutta. Kan inte låta bli att gapskrattar en si sådär 100 ggr per dag åt alla tokigheter hon gör, roliga ord hon säger och miner hon grimaserar åt oss. Älskar dig lillplutta!


1 månad - liten fågelunge
13 månader - går loss på mammas smink

Att trolla kök till barnrum

Att vårt gamla (nuvarande än så länge) kök ska bli barnrum känns skumt men med lite trolleri ska nog Gry få sitt egna mysiga, roliga, magiska, busiga krypin. Barnmöbler behövs och är vad jag har sikte på just nu, den här är min favorit hos Länna Möbler. En sådan här matta skulle hon ha, den lilla skruttungen:



Här kan Gryan hoppa hage! Okej, först ska hon kanske få kläm på det där med att , first things first. Men sen, sen kan jag se henne skutta runt här på mattan. Och kanske rita lite med sina kritor på de vita partierna så mamma får skrubba sig tokig. Men hey, det fixar vi! Allt för tjusig inredning. :) Mattan (och massor annat to-die-for) finns här:



Måste skriva ett inlägg

...så jag får bort spindeln från toppen!!!



the fear

Att hitta den här, precis efter Marcus lämnat lägenheten på ca 1 h, är INTE OKEJ. Fy i helvete vad jag hatar spindlar i den här storleken. Jag kan ta de flesta i lite papper och spola ner (OBS, viktigt! Då kan de aldrig återvända. Aldrig!), men inte en chans att jag tar i en sån här köttig sak. Jag fick söka runt om mig efter vapen, i en radie på några meter eftersom jag inte kunde släppa spindeln ur blicken. En försvunnen spindel är ju 10 ggr värre än en närvarande en. Som tur är återvände Marcus efter ca 30 min och kunde döda besten i toaletten. Först ville ha släppa ut den. Eh, nej. DÖ ska den. FÖR ALLTID. 

(tack älskling, du är bra att ha)


Handtag och knoppar till köket har anlänt ...

img_4061 (MMS)

Handtag och knoppar till köket har anlänt med post. Nu närmar det sig!


Ute

Njuter av sista värmen i gräset. Gry jagar fåglar och vi solar våra bleka nunor.


Jag ÄLSKAR min nya overall!

img_4944 (MMS)

Jag ÄLSKAR min nya overall!


Kalas!

Vi hade kalas för Gry i lördags! Det var så himla mysigt och jag ärså glad för alla som kom. Vi har tur med så många fina vänner och familjemedlemmar som vill fira vår tjej! Tack hörrni!!!





måste ha

Gry måste ha en ny åkpåse till vintern (eftersom jag sålt hennes gamla, hehe) och därför vill jag vinna en! Här:
http://www.alltforforaldrar.se/happilyeverafter/?p=11495#comments

köket

Jag glömde ju att offciellt tacka er för kommentarerna om köket! Vi valde till slut  det "säkra valet" ek till bänkskivan, det fick bli så. Istället valde vi att gå lite crazy på kaklet (det blir kakel och ingen glasskiva som vi först tänkte) och har beställt marockanskt kakel! Urhett, tycker jag. Jag är så glad att för en gångs skull IINTE gå safe i sådana här val, det är sjukt kul. Det är så ofta man väljer bort det man egetligen vill ha och istället kör med "nåt som alltid funkar" eller "man inte blir trött på". Enough med det! Dessa blir det, från Marrakech design: 


"voltaire blåklocka". Love them!
De kör igång med bygget nästnästa vecka!! Gah, mycket spännande.

äta äta

Enda chansen att jag får i Gry mat är att hon själv har nåt att pilla med under tiden. Då kan jag liksom lura i henne resten, det som hon inte ritktigt har färdigheterna att äta själv ännu. Jag tar vad som finns i närheten, idag var det makaroner och det var nog första gången Gry åt pasta tror jag. Smaklöst och menlöst, men ja, lätt att plocka med. Bra bra, bebis äter=mamma glad!





puss!

Gry har börjat pussas! Det har hon inte gjort innan, till min besvikelse. Men nu, nu pussas hon så det står härliga till! Antingen bara gapande, med lite pussmun eller med tungan ute. Det blir en surprise helt enkelt!



Grys grej just nu är att klättra under, öv...

img_0999 (MMS)

Grys grej just nu är att klättra under, över och genom allt. Allt! Ibland hörs ett gällt skri, då vet man att hon sitter fast nånstans.


Världens finaste lille pojk kom till värld...

img_5118 (MMS)

Världens finaste lille pojk kom till världen igår! Min systerson och Lina och Magnus guldklimp :)


snart kalas!

Min lilla tjej och jag. Vi hänger fortfarande ihop hela dagarna, nu är hon ändå 1 år och förutsättningarna har ändrats REJÄLT sedan hon var en liten-ligga-still-på-filt-och-gurgla-bebis, jag är helt slut på kvällarna när Marcus kommer hem. Men det är jäkligt mysigt att få spendera så mycket tid tillsammans. Imorgon firar vi hennes 1-årskalas! Lite sent, men oh vad roligt det ska bli.


RSS 2.0