Herman Karl Magnus

För två veckor sedan döptes Herman i Bolmsö kyrka! Jag, Marcus och Gry bodde hos pappa/morfar Björn, ca 40 min bort från Bolmsö, därvi hade det mysigt som vanligt. Dopet sedan, det var jättefint. Herman fick en av vinterns få, riktigt fina vinterdagar till sin ära och det var en riktigt mysig tillställning. Festligheterna fortsatte i församlingshemmet rakt över gatan där åt vi fisksoppa och kakor, kakor, kakor. Lina och Magnus hade ordnat så fint och det är så himla roligt att få träffa stora familjen/släkten! Dagens enda minus får nog vara värdfamiljens avåkning på vägen hem, men den vägs nästan upp av den snälle bonden, som pappa fick tag på, som ryckte ut som en oljad blixt och drog upp dem ur diket. Slutet gott, alltid gott!



Ongen har lärt sig öppna dörren och traska...

img_8555 (MMS)

Ongen har lärt sig öppna dörren och traskade häromdagen ut i trapphuset, ett tag efter jag gått. Marcus haffade henne som tur är!


hon går

Hon har filat på det länge och väl, balanserat, mätt avstånd med ögat, försökt sig försiktigt fram och vips!, så var hon redo att släppa. Vår försiktiga tjej. Kring 20:e december tog hon sin första steg på egen hand och igår ställde hos sig för första gången upp helt själv och traskade iväg. Hon är så söt, balanserar med händerna framför sig. Jag fick med lite på film igår:

ps. här har kräksjuka härjat sedan i söndags, det har varit förjävligt. En trött Marcus ses till höger, han är värst drabbad av oss,Gry har sluppit (peppar, peppar).

Jobbe, jobbe

Jobbet flyter på bra tycker jag. Det är lagom mycket och nästan bara roliga uppgifter, det är jag glad för. Mitt nya kontor är härligt; stort, ljust och med utsikt mot Rörsjöstaden. Jag har det bra!

Marcus och Gry är hemma och living life, de har det jättebra de också. Om ca 1 månad börjar Grys inskolning på förskolan och 3 veckor efter det börjar Marcus att jobba igen. Just nu försöker vi pussla ihop våra dagar så att Gry ska kunna gå så lite som möjligt på förskolan, men det är svårt om man inte går ner mycket i tid. Det lutar väl åt att jag ska jobba 80-85%, det skulle nog funka bra, då kan Gry vara där mellan ca kl 08 och 15. En rimlig tid, även om det känns länge såklart. Och då jobbar vi båda två ändå i Malmö, på bra avstånd ifrån hem och förskola, tänk om vi skulle jobbat längre ifrån... I vilket fall så ska det blir jättespännande att börja skola in Gry och jag tror hon kommer trivas jättebra! Hon är så himla nyfiken på andra barn nu och där kommer finnas mycket roligt att pyssla med, samt mycket lek utomhus. Lilla gumman, nu är hon nästan stor snart!


Sovande plutta i bilen



Kvällsmys hos pappa.

img_8856 (MMS)

Kvällsmys hos pappa.


Så här stod Gry stora delar av nyårshelge ...

img_6368 (MMS)

Så här stod Gry stora delar av nyårshelge n i Haverdal. Mycket missnöjd med grinden!


Här ligger jag och läser lite, hur skönt s...

img_7097 (MMS)

Här ligger jag och läser lite, hur skönt som helst.


hej!

Här är jag! Jag har inte försvunnit helt. Men jag försöker så smått få alla pusselbitar att passa nu när jag börjat jobba och det går vä lokej, men bloggen har inte riktigt hittat sin plats. Det kommer. Just nu har vi lagt Gry, jag kokar chaité och Marcus ska snart gå och umgås lite med Martin. Jag och Louie ska umgås och bara ha det gott.

Nyår var jättebra! Vi; jag, Marcus, Gry, Lina, Herman, Magnus och Mia var i Haverdal och hade det mysigt. Vi umgicks, spelade spel, var i stan, lagade mat och eldade massor. Härliga dagar! Nu är jobbet igång igen och idag kände jag nog förförsta gången att jo, det här kan nog bli rätt bra ändå! Det har inte känts dåligt innan, men idag kändes det BRA och det är jag glad för. Jobb kan vara kul också.

Nu ska jag ta tag i mitt té och kolla om det ärnågot bra på tv. So long vänner!

Lite senare blir det bokläsning hos Johns ...

img_7886 (MMS)

Lite senare blir det bokläsning hos Johns pappa Christian. Mys!


Gry och syssling John inspekterar kakelugn...

img_4912 (MMS)

Gry och syssling John inspekterar kakelugnen länge och väl på julaftons dag.


RSS 2.0