Lite segt nu

...på bloggfronten. Jag har varit ensam med Gry nu i nästan 2,5 vecka och det har tagit på krafterna. All heder åt ensamstående föräldrar! Bloggen har tagit lite stryk, men I will be back.
Just nu preppar jag för BRÖLLOP imorgon! Allra käraste Molly gifter sig med fina Erik och det ska bara bli så himla roligt. Längtar!


Pluttfisan i sin tjusigast me&i-outfit! Co...

img_5525 (MMS)

Pluttfisan i sin tjusigast me&i-outfit! Courtesy by Emma :-*


pappa kom hem...

...för vi längtar efter dig!



1 år!

Min lilla tös, Gryan, fyller 1 år idag! Klockan 13:29 kom hon till oss, för exakt ett år sedan. Jag ska inte ens börja försöka skriva vad hon betyder för mig, för bara tanken på de orden får mina ögon att fyllas med tårar. Grattis på födelsedagen min fina dotter, jag älskar dig!



Tofspremiär! Två stycken hade Gryan till o...

img_7148 (MMS)

Tofspremiär! Två stycken hade Gryan till och med. Urtjusig!


Kolla in tävlingen

...om du vill shoppa barnkläder här i Malmö. DeerDot har en tävling om presentkort, jag deltar!
http://deerdot.blogspot.com/2011/08/kom-ihag-tavlingen.html

du och jag


Hilfe!

Vi planerar ju nytt kök i annat rum och nu har jag fastnat vid bänkskivor. Skulle först ha ek för det är fint, men så plötsligt började jag känna att jag var lite trött på just ek. Det funkar alltid, men var lite sugen på annat. Så hittade fina bilder på lite lantliga kök (vårt kommer bli lite grann lantligt) med mörk bänkskiva. Typ så här:

Vi kommer ha liknande luckor och likadana handtag. Så ja, nu är jag i valet och kvalet, omöjligt att bestämma. Snälla hjälp! Bifogar de lite sterila ritningarna på IKEA så ser ni på ett ungefär.
PLEASE LÄMNA DIN ÅSIKT, JAG BEHÖVER ALL MÖJLIG HJÄLP!

Mörk (lite stenmönstrad) bänk:

EK:
Mörkare trä:

Tråkdag

...har vi idag. Eller jag, åtminstone. Vissa dagar går bara på rutin och känns inte jättespännande, en sådan pågår nu. Jag har varken lust eller ork att hitta på så mycket. Tips för att cheer up, någon?

Sötegöte är ute med vagnen, som vanligt. 



Hemma

Nu sitter jag här hemma och surfar lite när Gry sover sin middagslur. Försöker tvätta lite, städa lite...men oftast blir det surfa lite. Egentid har liksom blivit att få surfa på vad man vill. Grys ögon lyser om jag har på datorn och hon kommer som ett skott till mig och ska bakna på tangentbordet. Idag lyckades hon igen få till en skum inställning, all text är skitliten iallafall. Tror bestämt det är samma inställning som lille Malte lyckades få fram när han var här i höstas, minns du Emma? På tal om det, repris snart va? :)
Snart kommer Marcus syster Johanna hit och fikar lite, Gry ska visst få sig en tidig födelsedagspresent. Sen kommer Lina och Magnus och hänger lite samt hämta en häftpistol, sen kommer Molly och hämtar en gryta. Tur jag inte är ensam hela dagarna!

Helt klart favvoleksake. Vi kan köra runda på runda på runda och Gryan skrattar så hon kiknar.

Det gick hem till slut! Ps: Steffanie, Leo...

img_2849 (MMS)

Det gick hem till slut! Ps: Steffanie, Leon kommer gilla stället!


Inte tuffast på stället.

img_5589 (MMS)

Inte tuffast på stället.


Soon to be 1-åring

Läste någonstans att kring 1 års-åldern kan det vara rätt körigt för barn och de påverkas mycket fysiskt och mentalt. Det märks på Gry, I'll say! Hon är väldigt upp och ner. Ena stunden vill hon leka själv, men två sekunder senare kommer hon krypande och vill bara upp i knät, gosa och sitta nära. Sen bänder hon sig loss och vill ner, NU. Hon äter ibland med glädje, ibland spottar hon maten rätt ut och VÄGRAR öppna munnen. Och då är det exakt samma mat. Igår försökte vi åka lite bil ensamma (vi har inte gjort det så mycket), det gick kanon i 5 minuter, då hon klappade händer och var hur glad som helst, sen som en blixt från klar himmel börjar hon storgråta och jag får i panik hitta närmsta ställe jag kna tvärnita på. Labil, är ett ord som passar pretty good. :) Jag hoppas bara jag kan erbjuda lilla skruttan det hon behöver, så ska vi nog kunna ta oss igenom det här också!



Busungen roar sig den här morgonen med att...

img_0434 (MMS)

Busungen roar sig den här morgonen med att bita mig i benen, sno min iphone och kapa min dator.


Pållarna

Det var hästtävlingar nere på Ribban i veckan, då måste man såklart kolla in pållarna. Molly tog med oss ut på en tur och vi strosade omkring mellan ponnys, fälttävlande ekipage, hundar och kaniner.


Fröken, snart Fru, Malin och baby Gry


Myser i gräset. 


Tant Molly, vad är det här för håriga jättar egentligen?

Sommarblogg

...är lika medmobilblogg, har jag märkt. Det blir inte av att jag sätter mig ner och skriver och för över bilder, som jag brukar. Det blir säkert ändrig på det i höst.

Gry sover nu och jag har lite ensamtid, jätteskönt och lugnt. Marcus är i Norge så det är bara jag och Flisan på dagarna, det är såklart lite tyngre än vanliga dagar med oss alla tre (fyra, fräser Louie) men vi har det bra. Pappa fixar kosing till nya köket! ;) Vi saknar honom, det gör vi. På morgonen, när jag väcker henne och vi går ut till vår stora säng för lite morgonmys, kollar hon förvirrat efter Marcus och Louie som ju alltid finns i sängen. Jag försöker förklarar på bebisvis att de kommer hem jättesnart, undrar om hon fattar...probably not. Tur de kommer tillbaks till oss snart, med under tiden, it's you and me baby. 



Köksplanering på Ikea. Här, i ett uppbyggt...

img_0753 (MMS)

Köksplanering på Ikea. Här, i ett uppbyggt barnrum, hittar vi sen Lina och Gry som väntat tålmodigt. Gryan helnöjd, fanns ju massor leksaker! Tack Lina för fin hjälp :)


Bada i havet - check!

img_0490 (MMS)

Bada i havet - check!


she loves that vagn

Jag fyndade en lära-gå-vagn häromdagen, på Gnosjö hjälper, för 40 kr. Den har blivit en succé! Jag fångade en av Grys första turer med stapplande steg, i Linas och Magnus stuga (som tack vare oss, aka familjen Taikon, är stökig. Innan vi kom var det väldigt städat). Lilla gumman, hon är så duktig. Högerfoten hänger inte riktigt med, pekar rakt utåt, men hon tar sig fram och är överlycklig.

Vagnen åkte med hem och tyvärr är vår lägenhet inte så lång och möbelfri som Gry skulle önska, hon kör på saker stup i kvarten och jag får springa som en skottspole och ändra kurs på vagnen, så Gryan kan spatsera vidare. Som tur är blir hon inte fullt så vansinnig som på filmen, gud bevare mig.



Verktygslådan, som gör Gry lite så där lagom butch, agerar tyngd åt en lite för snabb vagn, än så länge.

Gry Hepburn. Alla har ett foto på sitt bar...

img_0100 (MMS)

Gry Hepburn. Alla har ett foto på sitt barn och stora solglasögon va? En klassiker.


RSS 2.0