Jobbe, jobbe

Jobbet flyter på bra tycker jag. Det är lagom mycket och nästan bara roliga uppgifter, det är jag glad för. Mitt nya kontor är härligt; stort, ljust och med utsikt mot Rörsjöstaden. Jag har det bra!

Marcus och Gry är hemma och living life, de har det jättebra de också. Om ca 1 månad börjar Grys inskolning på förskolan och 3 veckor efter det börjar Marcus att jobba igen. Just nu försöker vi pussla ihop våra dagar så att Gry ska kunna gå så lite som möjligt på förskolan, men det är svårt om man inte går ner mycket i tid. Det lutar väl åt att jag ska jobba 80-85%, det skulle nog funka bra, då kan Gry vara där mellan ca kl 08 och 15. En rimlig tid, även om det känns länge såklart. Och då jobbar vi båda två ändå i Malmö, på bra avstånd ifrån hem och förskola, tänk om vi skulle jobbat längre ifrån... I vilket fall så ska det blir jättespännande att börja skola in Gry och jag tror hon kommer trivas jättebra! Hon är så himla nyfiken på andra barn nu och där kommer finnas mycket roligt att pyssla med, samt mycket lek utomhus. Lilla gumman, nu är hon nästan stor snart!


Sovande plutta i bilen



Kommentarer
Postat av: steffanie

Åhå nytt kontor! Vad roligt! Du får visa mig nån dag. Ja det är ett evigt meckande med tider för att det ska bli rimliga dagar på förskolan. Jag börjar jobba 06.30 nu för att kunna gå 15.30 och hämta 16. Peter har ingen flex och jobbar 08.30-17.00 så han få lämna. Skönt att kunna jobba deltid! Jag jobbar heltid nu men ska försöka jobba deltid igen lite senare i vår (innan Leon fyller 2 så SGI:n behålls).

2012-01-12 @ 06:59:43
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: j

hej sötnos. kan inte du joina min tävling? den avslutas på söndag :) puss och kram

2012-01-12 @ 08:47:24
URL: http://kallasjessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0