hur går sovandet?

Det har ju varit mycket sovprat från mig på sistone så jag måste uppdatera. Det går bra! Jag kan fortfarande knappt förstå att jag kan, som för några minuter sedan, lägga ner Gry i sängen, lägg på filten, säga ramsan till henne (Nu ska du sova, sov så gott), lämna rummet och tre minuter senare sover hon/håller hon på att somna. Hur, liksom? Så.Jäkla.Skönt. Nu är detta inte ett 100%-igt scenario vid alla läggningar, såklart, hon kan absolut protestera, vara vaken lite längre tid innan hon somnar, vakna mitt i en lur och vakna på natten. Men, hon kan också somna om. Med vår hjälp (ramsa utanför) eller utan. Det är helt u n d e r b a r t.

Igår gjorde jag dock ett fatalt misstag som jag fick betala för. Jag satt utanför sovrummet när Gry sov sin 1,5 h lur mitt på dagen. Hon lät lite där innefrån och jag tyckte det lät lite konstigt, så mina mammaoroskänslor tvingade mig att gå in och kika till henne lite försiktigt. Givetvis sov hon och när jag skulle vända ut så ser jag ett huvud lyftas och hon ser mig. Hon tror givetvis att det är dags att komma upp och vakna, det är ju alltid det som gäller när vi kommer in och hon sover! Nu var det inte så, det var 40 min kvar på luren...jag har alltså gått in, väckt en sovande Gry som blir glad för att hon ska komma upp och tvingas nu lägga ner henne i sängen för att somna om. Till råga på allt lyfter jag henne från fotändan där hon sov till "riktiga platsen". JAG GJORDE ALLA FEL. Hon får välja sin sovplats själv såklart, jag vet inte vad jag tänkte. Här har vi jobbat i 11 dagar med att pränta in att om man vaknar så somnar man om själv i rummet, vakna är när mamma/pappa kommer in i rummet och väcker glatt. Nu gjorde jag helt motsatt och satan vad hon reagerade på det. Det tog 35 min att få henne att somna igen och jag kände mig SÅ lumpen. Men kunde samtidigt inte plocka upp henne ledsen, fast jag var sugen, eftersom jag då pajjat ännu mer av vårt arbete. Ja ja, jag lärde mig en läxa iallafall. Där förstår man vad konsekvens innebär, gör ett undantag från reglerna och de märker det dirket. Men en gång är ingen gång och nu fortsättervisom vanligt! :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, du har lärt dig något till nästan gång i alla fall!

2011-05-31 @ 10:42:23
Postat av: josefine

Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

2011-05-31 @ 10:51:27
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0