dagen är här!

Jag överlevde natten. Hurra! Den var inte speciellt farlig alls, jag fick sova riktigt långa stunder och Gryan samarbetade riktigt bra. Så här antecknade jag:
19:00 Läggning - får gå in och lägga till rätt en gång - somnar 19:06
21:48 Suckar lite, sen tyst
03:23 Vaknar, ledsen - somnar nästan om på ramsa utanför dörren - vaknar dock till igen och jag får gå in och lägga till rätta. Somnar sen!
05:08 Vakar, gnäller lite - jag ramsar utanför dörren - hon somnar
05:20 Lite gnäll - jag ramsar utanför - hon somnar
05:30 Vaknar, ledsen - jag får gå in, lägga till rätta och buffa henne avslappnad. Ramsar och går ut, 05:33 sover Gry.
05:44 Lite gnäll, somnar om till min ramsa
05:55 Lite gnäll, somnar om själv
06:39 Lite gnäll, somnar om själv
06:50 Lite gnäll, somnar om själv
07:00 Väckning!!

Det var en mycket bra natt! Det känsligaste är ju "vargtimmarna" mellan 04-07, då hon är van att vara vaken sen veckor tillbaks och det är även då de flesta barn har svårt att somna om. Men det gick ändå bra måste jag säga, speciellt med tanke på att hon förut varit komplett omöjlig att söva från 05 och framåt, hur mycket vi än gungat och haft oss. Detta var hennes tredje natt med nya sovsättet och det får vi ge Gryan höga poäng för. Hon somnar hela tiden själv i sin säng, med eller utan hjälp, i sängen. Hon lyssnar till ramsan och kan somna om utan jag gick in plus att hon somnade om OM alldeles själv utan ett ljud från mig. Nu kör vi vidare, mycket arbete kvar såklart innan allt sitter. Men framstegen är viktiga för självförtroendet!

Morgonlek pågår

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken helg ni haft, ni har varit superduktiga! Hotell Enocson/Österhult står till förfogande när ni behöver det igen:)

2011-05-23 @ 11:41:54
Postat av: steffanie

Härligt att höra!

2011-05-23 @ 12:02:29
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: Linda Olofsson

Skam den som ger sig! Jag som inte kan de här alls.. Vad är de för ramsa som ni drar för henne?

2011-05-23 @ 17:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0