morgonens sjukaste

Jag gick ut med Gry och Louie nu på morgonen, en liten runda här i kvarteren så att Louie får göra sina behov, den brukar bli rätt kort när jag har med Gry och jag själv inte hunnit äta frukost. När vi går på trottoaren, förbi en bil med hantverkare utanför sin parkerade bil, ser jag en av Grys mössor ligga på gatan. Jag visste inte att den var borta så jag tänker att det kanske inte är hennes och skyndar förbi, men fattar sen att det måste vara hennes eftersom den är rätt ovanlig plus att den ligger nästan utanför vårt hus. Så jag ska ta den, men vågar inte när hantverkarna står kvar där, känns som jag är sniken och ska sno nåt stackars barns mössa från gatan, så jag får liksom cirkulera i området tills de är klara vid sin bil. VILKET DE ALDRIG ÄR. Slackers. Älskar mössan så jag börjar fantisera om att de ska sno den, typiskt hantverkarkillar liksom, så jag måste spionera på håll (vad skulle de med en begagnad bebismössa och göra tror jag?). Jag stryker runt dem så mycket att jag tror de märker det och tror nog jag stalkar dem. Men, till slut går de och jag rusar fram och snor åt mig mössan. Fina mössan! Vad GLAD jag är att jag såg den, rätt osannolikt faktiskt. Morgonens bästa!

Fattar fortfarande inte hur den kunde ligga på gatan. Gry kan ju inte varit ute utan sin mössa?! Mystiskt.

Kommentarer
Postat av: Lina

MEN, är du helt säker på att det var Grys? Du har inte två hemma nu? Annars har jag som känt inga problem med att sno saker från gatan:)

2011-03-28 @ 10:48:50
Postat av: Sara

Jag är rätt säker! För hittar inte hennes här hemma :) Plus att jag är rätt säker på att det är samma storlek!

2011-03-28 @ 11:24:30
Postat av: steffanie

Haha! Undra vad dom tänkte? Dom kanske körde vidare i tron om att vara Slottsstadens läckraste hantverkare som till och med får stalkande barnvagnsmammor efter sig! ;-)

2011-03-28 @ 11:49:28
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0