hemma bäst

Nu har vi verkligen satt de nya rutinerna, jag och Gry. Marcus när han är hemma också såklart, men det är ju fortfarande jag och Gry som spenderar hela våra dagar här. Vårt hem är vår borg. Det känns verkligen att det hjälpte Gry under den här första inledande, mest förvirrande, tiden i "sovträningen" att vara hemma mycket och få in alla rutiner. Hemma kan hon, även om hon fortfarande har mycket att upptäcka (vilket hon håller på med nu, drar sig upp på knä mot möbler och försöker ställa sig upp), och jag tror det hjälper att begränsa intrycken utifrån när det händer mycket nytt på andra plan. Idag vaknade jag 06:50, det är nog rekord, innan har jag  vaknat mycket tidigare och legat och väntat på att hon ska vakna. Gott, jag börjar slappna av.

Vi möter nästa utmaning(ar) i helgen, då vi ska iväg till Ugglebo, Lina och Magnus sommarstuga. Sova borta, i annan säng och ev i vagn/bil. Men det ska nog funka! Ska bli otroligt skönt att komma ut landet, till gräs och skog, få lite annat än stadsluft.


Morgonhäng i mammas knä. Framtänderna har tittat fram så smått, därav konstant gnagande på allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0