bra och dåligt

Bra: jag är på himla bra humör idag, det känns som våren är på väg och allt känns ljusare. Grys mage är lite bättre idag, tack gud för päron/kiwimos. Vi har försökt med aprikos/katrinplommon-mos ett tag, men det blev inte bra, bara hård effekt där (ursäkta detaljerna). Kokade nytt päron/kiwimos igår och matade en glupsk Gry-idag är magen mycket bättre! Hur jag gör? Tog nog 4 små, saftiga päron och 2 kiwis. Hacka och lägg i kastrull, småkoka i typ 30 min i sin egen saft (tillsätt lite vatten om frukten inte är så saftig), mixa ihop. Frys in i istärningar och ta upp och lägg direkt i varm gröt om det ska användas i den, så blir gröten bums lagom varm. Skitbra!!

Dåligt: våra husdjur pälsängrarna är tillbaks. Helvete, jag spyr. Nytt krig börjar idag. Satans gamla hus. Orkar verkligen inte tvätta alla kläder i 60 grader igen, el frysa dem, hur ska man kunna handskas med detta? Alla kläder går inte tvätta i 60, frysen är liten och kläderna är många. Hur göra???

Mirakelmoset!

Mmmm innesko...gott!

Kommentarer
Postat av: Lina

Måste säga att maten ser lite "sådär" ut, men har jag svårt för mat i mosform också:)



Fina byxor!

2011-03-01 @ 10:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0