hemmaliv

Nu är det torsdag förmiddag och jag har precis lyckats få Gry att somna. Det är egentligen ingen konst, hon sover ju sisådär 18h/dygn, men det kan vara en konst att få henne att somna någon annanstans än PÅ mig.

Vad händer annars? Tja, det är amning - som funkar bra, peppar peppar. Bäst på dagen tycker jag, då hon ganska mycket bestämmer själv när hon vill äta. Så det är massor gånger, mer eller mindre mängd/tid. Det gör inte ont eller så, utan går fint och Gry verkar mätt. På natten är det lite jobbigare, då går vi upp var 4:e timme. Det är eg inte så jobbigt eftersom det inte blir så många gånger, men jag trivs bättre att ge henne mat när hon själv vill, i motsats till att väcka en skön nattsömnoch tvångsmata (hon äter iofs glatt bara hon vaknat), för att sedan lägga henne igen och då är det rätt vanligt att hon inte vill somna. MEN DET VILL JAG. Där och då blir tvångsnattammandet jobbigt. Hoppas att slippa detta när vi går till BVC på fredag, beror nog på om hon gått upp i vikt bra eller ej.

Annars så har vi träffat Steffanie och Leon på fika, det var väldigt mysigt. Steffanie och jag jobbade ihop på Räddningstjänsten tom i juni när hon fick Leon, och efter mammaledigheten ska hon börja ett nytt jobb. Kul för dig Steffanie, men buhu för mig. :-/ Tyvärr glömde jag fota, hmpf, får bli nästa gång. BTW, mitt GI-ande är lite på paus. Eller, äter väl GI till 50%. Typ.
Nu ska jag göra mig en koffeinfri kaffe från Marcus tjusiga espressomaskin. Göttigt. Slänger in ett foto på min lilla familj! Later :)


Kommentarer
Postat av: steffanie

Det ser mysigt ut det där! :-) Håller tummarna för imorgon!

2010-09-09 @ 17:05:58
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0