gäsp

Nu sitter jag i soffan, som så ofta annars, den är liksom mitt nya hem. Det är här jag ofta sitter och ammar när jag vill se på tv samtidigt, här sitter jag och håller Gry när hon inte vill ligga ensam. Här vilar jag när jag hinner och här deckar jag när Marcus kommer hem och tar över bebis-hållandet. Tur de är sköna, våra soffor! Gry snusar jämte mig i sin korg. Inte bara snusar för den delen, utan grymtar och har sig, hon ger ifrån sig rätt mycket lustiga ljud. Hon gruffar och stönar som en hel karl ibland, den lilla varelsen! För att i nästa stundpipa som en liten hjälplös kattunge. Pluttisen. Idag har hon tidigare invigt sin fina säng som hon fått av moster Lina och Magnus (vad har han för titel? Morbror går ju inte väl, vad säger man?). Tror hon gillade den, blev lite trött som syns på bilden men bestämde sig sedan för att inte vilja ligga kvar utan skrek på mommy som såklart hämtade henne. Snäll mommy.



Marcus är nu på gårdsdag med föreningen, som jag TYVÄRR slipper. Hehe. Känns lite krångligt att ha med henne där nere, jag hade fått springa och kika på henne var tredje minut ungefär.

Idag har även min söta vän Emma sin möhippa! Det vet hon nu, för jag vet att hon redan kidnappats. Tyvärr, tårar och sorg, så tvingades jag tacka nej till den. Ville så gärna! Men det går inte lämna knytet än och inte hade hon kunnat komma med, så jag fick säga nej. Ledsamt. Men, på bröllop ska vi, Gry, Marcus och jag! Den 2:a oktober smäller det, så roligt! Jag funderar på att ha samma klänning som det senaste bröllopet vi var på. Hm, får se. Hoppas din dag idag blir fantastisk, lilla Emma!

Nu: äta torsk från igår (122 kr gick den på, färsk torsk från Maxi. Smärre chock, vi trodde INTE den var så dyr. Men god var den)

Kommentarer
Postat av: steffanie

Så här mycket hemma som jag har varit sedan Leon kom har jag aldrig varit tidigare! Och soffan och teven bli medelpunkten, känner precis igen mig. Leon är inte heller tyst när han sover. Han kan skrämmas rejält också och ge upp illtjut helt plötsligt, förmodligen drömmer han för han öppnar inte ens ögonen när han skriker.

2010-09-12 @ 10:13:59
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: Anonym

Jag saknade dig såklart! Men som du vet förstår jag att du inte kunde deltaga!



Men snart ses vi igen!



Kramis

2010-09-13 @ 15:37:28
Postat av: Lina

Kolla vilket passade inlägg min husgud skrev, på rätt datum dessutom:

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/08/18/oblodsslakt-7881

2010-09-13 @ 15:58:28
Postat av: Lina

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/08/18/oblodsslakt-7881



2010-09-13 @ 16:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0