Frulle

Jag och Marcus har kommit på godaste frukost-smoothien. Tanken är att vi ska äta GI för att gå ner graviditets- och sympatigraviditets-kilon nu i höst. Känns som jag gått upp ca 57 kilo senaste året utan att överdriva, eller jo jag överdriver, men det KÄNNS så. De måste bort! Här är receptet:

2 pers
3 dl naturell yoghurt
1,5 dl dinkelflingor
2 dl frysta blåbär
2 dl apelsinjuice
0,5 dl acai-juice (från hälsokosten, bästa antioxidantkällan)
2 ägg (råa, de smakar inget), ELLER 1 dl keso
0,3 dl gojibär (valfritt, vi hade hemma)
Så jäkla god är den! Man kan spara den i kylen i max två dygn om man vill.

För ett år sedan började jag äta LCHF vilket gjorde underverk med vikten, jag tror faktiskt jag var smalare än på läääänge. Dock höll det inte så länge, så jag snart fattade att det var på grund av dieten som jag aldrig fick min menstruation, vilken jag gick och väntade massor på då vi precis bestämt oss för att försöka skaffa bebis. Dieten skötte jag helt fläckfritt och åt alltså 100% LCHF, vilket ofta leder till en hormonförändring i kroppen eftersom kosten ändras så drastiskt. Inget konstigt i det, kroppen hade stabiliserat sig så småningom, men just då kunde jag INTE vänta då vi ville ha bebis NU. :) Så, jag började vräka i mig kolhydrater och vips så var kroppen igång igen och bebis snart på väg (tänk att det blev så, jag ryser av tanken att Gry faktiskt blev till och nu är här). Dock återkom även den oönskade vikten, jäklans skit. Men det fick vara värt det. Nu ska den dock bort igen, jädra mig!

Kommentarer
Postat av: steffanie

Jag är också inne på GI nu faktiskt. Inte ända framme vid handling men planerar för fullt i huvudet. Du får inspirera lite mer på måndag!

2010-09-04 @ 15:15:54
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0