1 månad

Gry fyllde 1 månad i lördags! Lilla tjejen. Nu är hon 53 cm lång och väger 3800 gram. Hon har alltså gått upp 1,3 kg och vuxit 7 cm på längden, på 1 månad, herregud. Ska det gå så här snabbt? Hon kommer ju gå i gymnasiet och pysa hemifrån innan vi hunnit blinka!

finaste dottern på jorden

Iallafall (stavningskollen gillade inte ordet "iallafall" och föreslog istället "socialfall", HAHA), de fina 53 centimetrarna innebär att vi nu kan använda babybjörnen. Marcus premiärbar Gryan igår och hon stormtrivdes. Vi låter hennes armar vara innanför selen, stoppar alltså inte i dem i hålen där de ska vara, hon är lite liten för det och sitter bara konstigt då. Istället kurar hon ihop de små armarna framför sig och då sitter hon fint. Somnar som en stock! Känner att lite frihet återkommer med selen, nu kan jag använda båda armarna även fast hon är vaken. :)
Nu sover donnan i sin korg och jag har lite rast. Har hunnit duscha och allt. Nu surfar jag lite och sedan ska jag äta lunch med Marcus som kommer hem tidigt idag. Annars bjuder veckan inte på många överraskningar, vad vi vet, utan flyter nog på i sitt sköna tempo. Känns bra, vi laddar inför Emma och Jacobs bröllop i Anderstorp nästa lördag istället. Tjoho!

Glad mommy

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi laddar oxå kan jag lova! Möts av lite nederlag dock... Men allt börjar falla på plats!

Ser framemot att få träffa er lilla goa Gry!

Kramis

2010-09-21 @ 22:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0