15+1

Vecka 16, hello! Tänk, jag är så himla glad att det gått bra så här långt. Vecka 16, kändes som något ouppnåeligt för 10 veckor sedan. Men nu är jag här och allt verkar bra!

Jag var på inskrivning i måndags och fick träffa min barnsmorska Jenny. Hon var inte riktigt som jag förväntat mig och i början tänkte jag hm, jag vet inte om jag gillar henne. Men, efter ett litet tag när vi pratat om diverse saker så märkte jag att jo, det gör jag! Hon hade sunda värderingar och syn på saker som delar vad jag har, det tror jag är väldigt viktigt.

Vi pratade om mig och Marcus, om det var en välkommen graviditet eller inte. Vad vi har för socialt nätverk kring oss med familj och vänner. Vad vi gör på fritiden (jag har inget fritidsintresse, gah!) och liknande saker. Fick mycket info och tips. Men det BÄSTA: jag fick lyssna på bebisens hjärta!! Hon tryckte en manick, unefär som en mikrofon, på magen och letade sen upp hjärtljuden. Hon sa de var stabila och fina (stolt mamma, haha). Mellan 140 och 150 låg dem, jag ville ju försöka tyda kön från hjärtöjuden vilket jag vet att man kan spekulera i, men bm sa att det var lite för tidigt för det eftersom alla så här små bebisars hjärtljud är väldigt snabba. Så ja ja, får väl vänta med min nyfikenehet lite till. 4 veckor kvar till rutinultraljudet!

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 10 mar 2010.

Din graviditet startade Tis 24 nov 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tis 8 dec 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 107 av 280. (38,2%).

 
Du är i vecka 16.
Du har gått 15 fulla veckor och 1 full dag (v15+1).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Mån 30 aug 2010
Du har 173 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0