Ny vecka!

Vecka 32 idag! Otroligt att skriva något med "3" innan, kan forfarande knappt fatta att vi kommit så långt fram. Känns som igår jag var i vecka 14, verkligen. Då tyckte jag DET var långt fram och var skitglad för det, och det ÄR det ju, man blir liksom glad för alla veckor. Tussan sparkar på rätt bra nu, kan komma en hel del hårda kickar och liksom "drag" på insidan av magen. Som att hon stryker sin hand eller sin fot utmed magen liksom. Very cool! Kände ju rörelser rätt sent, även om det var inom helt normala ramar, så jag är väldigt glad för allt jag känner. Så här ser hon tydligen ut nu: 


I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm.

Musklerna utvecklas och fett inlagras under huden. De flesta rynkorna i ansiktet är borta. Barnet börjar få rundare former. Det är allt svårare för din baby att göra stora rörelser. Fingertopparna har fått vassa naglar.

Snygg va? I know!

Igår fick jag och Marcus present av Lina och Magnus!! Vi fick en sådan här skönthet, med tillhörande madrass:

HENSVIKSpjälsängvitLängd: 123 cm Bredd: 66 cm Höjd: 85 cm Bäddbredd: 60 cm Bäddlängd: 120 cm

En spjälsäng! Gulle alltså. Tack söta ni för den, vilken jättefin present!! Nu jäklas ska det byggas i helgen.


Kommentarer
Postat av: steffanie

Samma säng som Leon knoppar i numera :-)

2010-07-05 @ 08:53:35
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0