Bm-besök

Idag var jag hos barnmorskan Jenny igen. Ensam, eftersom kära Marcus är i Norge. :/ Men, det är alltid kul hos barnmorskan och jag älskar att bara få prata om MIG och om lille pyret. All fokus på oss, prata och fråga så mycket jag vill!! Inte behöva tänka på att "oj, nu är det nog för mycket bebisprat, måste sluta".
Allt såg bra ut!
Hade Sf-mått (alltså magen) på 28 cm, växt 4 cm sedan vecka 25 (är i vecka 29 imån). Tussans hjärta slog med ca 140 slag i minuten och det var så bra så. Hb (järn) 127, vilket är totally fint, lite konstigt då jag glömmer mina järntabletter titt som tätt. Kanske all leverpastej gör verkan? Gjorde även glukosbelastning vilket kollar om man har risk för graviditetsdiabetes, men prima resultat även där. Heja mig och bebisen, way to go!  Glukosbelastningen gick för övrigt till som så att jag fick dricka en extremt söt vätska vid 08 i imorse, jäkligt äckligt, och sedan kring 10 ta prover hos bm. Spännande värre.
Idag har fröken i magen varit rätt livlig, vilket är BRA. Gillar inte när hon är för stilla.
Just idag tänker jag lite extra på Steffanie från mitt jobb, som aaaaaaalldeles snart ska få sin bebis. Tjohoo, vad spännande! Så nära, jag är avis. Det kommer gå prima. Lycka till tjejen!

Kommentarer
Postat av: steffanie

Tack! Vad gullig du är! :-) Idag är det 9 dagar kvar till beräknat födelsedatum gulp Profylaxkursen var himla bra förresten! Väl investerad tid och peng. kramkram!

2010-06-08 @ 10:03:11
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0