äntligen...

...har jag slutat jobba! Sista dagen idag. Louie var praktikant hos mig då Marcus behövde åka till Växjö och det var ändå bara jag och kollegan Jonas på jobbet. Han älskar hundar, tur för Louie. Louie älskar ju dock inte främlingar, men efter en utskällning eller två så var Jonas accepterad. Lilla hund, vi ska skaffa dig lite självförtroende snarast, det är ett löfte (kurs är bokad! Fler tillkommer).

Jag är skittrött idag och ganska nere, humöret har dalat under eftermiddagen och jag har inte lust för något. Louie är ett fint sällskap här inne, han är myshunden nr1 och vill bara ligga nära. Dock får han ju spel ute ibland, som idag när han började skälla på random hund vi mötte som inte ens la märke till Louie. Vad liksom? Jag tror han går igenom en fas. Har ofta läst att orkar man sig igenom de två första åren med en Jack Russell så brukar resten gå prima, phew, jag tror jag vet vad de menar. 6månader to go! (note: inget är Louies eget fel, allt hänger på mig och Marcus och det vet vi, vi är inte perfekta i vår uppfostran. Vi avgör ju hur han blir! Vi lär oss och SKA blir de bästa föräldrarna till vår Louie)


Nu: dricka mer saft (det är min grej nowadays) och ligga i soffan.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är nöjd att han gillar mig! :)

2010-07-26 @ 13:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0