6+6 (tiden har flyttats bak lite grann)

Oh, idag var jag på mitt första ultraljud. Nervöst, herregud, jag mådde fysiskt dåligt innan. Till råga på allt hade någon sagt fel tid till mig och jag kom 30 min försent (inte mitt fel!), mycket stressande. Men de kunde klämma in mig ändå, vilket var tvunget för jag hade inte gått hem utan att få göra undersökningen alltså...!

Anywaaaays, allt såg bra ut! Tänka sig, det är helt underbart. Dock är det väldigt tidigt och de brukar normalt göra undersökningen någon dryg vecka senare, så jag får komma tillbaks på tisdag igen. Jag är idag på 6+6 enligt ultraljudsapparaten som mäter fostrets längd. Alltså två dagar bakåt från vad jag själv trodde skulle varit 7+1 idag då. Känns bra och skönt med ännu en koll! Men, det fina lilla hjärtat pickade på så fint, helt otroligt att det kan finnas ett hjärta på en 1 cm-varelse. Så härligt! (glad glad glad)


Den lille är till höger, vit och ser ut som en liten klump. Vilket den också är. :) Livmodern ser sjukt avlång ut, det måste jag fråga om på tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0