that tv

Gry ska bara kolla på tv hela tiden. Hennes ömma moder försöker hindra henne, men Gry verkar kunna vrida sitt huvud 360 grader. Nu är det ju så att modern, aka jag, inte behöver ha på tv:n på dagarna ochpå så vis undvika problemet, men nja, jag behöver sällskapet. Även fast Gry är fantastisk på alla sätt och vis, så ger hon inte så mycket verbal input som Oprah, Ellen eller Malou gör på dagarna (okej, nåt Days of our lives blir det väl också), de håller mig sällskap. Jag gör allt för att vända bort Gry och det funkar oftast, men så fort jag lämnar rummet lyckas hon krångla sig runt så hon kan se tv:n. En gång ställde hon sig tom. upp ur babysittern, vände den mot tv:n och hoppade sen i igen. Okej, kanske inte. Men ni blev impade va?! 

Iallafall, anledningen att Gry inte FÅR kolla tv är för att hennes mamma råkade läsa nånstans att det kan leda till adhd, and we don't wanna go there. Nu sparar vi tv-tittandet till de gånger Gryan är otröstlig eller akut behöver underhållas ensam i några minuter, alltså i undantagsfall. Undrar hur länge de håller i sig?

Pappan på bilden har inget med tv-inlägget att göra. Detsamma kan inte sägas om bebisen.

Kommentarer
Postat av: Emzon

Jo jag tror nog allt att Markus har lite med tv-tittandet att göra... ;)



Jag är fast i tv-barnvaktsträsket... Ledsen att behöva erkänna detta, men så är fallet!



Kram till dig min vän!

2010-12-10 @ 15:27:23
Postat av: steffanie

Jag tror inte du behöver vara orolig. Forskaren som kom fram till detta menade att 15 minuter här och där inte är någon fara för barnen. Vad han ville varna för när föräldrar tror att barnen blir smartare av att titta på Baby Einstein-dvder flera timmar om dagen – som ju den aggresiva marknadsföringen av dessa dvder hävdar.

2010-12-10 @ 17:03:05
URL: http://www.steffanie.net
Postat av: Simon

Sara, du läser för mycket. Du kommer bli som pappa

2010-12-10 @ 19:34:10
Postat av: Heintze

Pappa nöjd, Gry mindre nöjd:-)

2010-12-10 @ 21:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0