Ny vecka

Så har vi kommit fram till vecka 38. Hepp! Hur kan det vara så nära? Jag är fortfarande chockad att tiden faktiskt har gått framåt. Det känns som igår när jag var i v 8, v 11, v 14 eller v 16 och bara  ville spola fram tiden. Vecka 30-nånting kändes helt overkligt och något jag aldrig skulle nå. Nu är vi här!

Du är på dag 260 av 280. (92,9%).

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 30 aug 2010
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning

Jag och Marcus var hos bm-Jenny nu i morse. Mitt SF-mått (livmodern/magen) är nu 35 cm, barnets hjärtljud 130-135 och mitt blodtryck 135/85. Säger mycket? Oh well, det ser bra ut iaf. :) Plus, lilltösen är fixerad nu, bra jobbat! Har faktiskt misstänkt det, pga vissa nya känslor från nedre regionen. Jupp.
Idag kom det fina vädret tillbaks och jag känner njaa, det passar mig inte alls nu. Vill hellre ha lite mulet, gärna lite regn och mysväder. Jag vet att jag troligtvis är ensam om detta!

Kommentarer
Postat av: steffanie

Oj, nu börjar det verkligen närma sig! Känner du dig redo? Så redo man kan bli iaf. Skall bli jättemysigt att få träffa eran tjej när hon tittar ut :) Leon har börjat med antydningar till joller och leenden nu, det är helt fantastiskt att få lite respons från honom!

2010-08-12 @ 11:59:15
URL: http://www.steffanie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0