berätta

Hur berättar man att man är gravid? När berättar man att man är gravid? På samma gång som man vill skrika ut det till alla som kommer i min väg så vill jag också hålla tyst, inte spä på förväntningarna, safe:a lite om något skulle gå fel. Men nej, det är fel taktik och en feg taktik. Jag ÄR ju gravid och då måste de som står mig närmast få veta, det funkar inte annars, de är ju som halva jag. 

Min storasyster stod först på tur. När hon på söndagen skulle komma på besök, ett besök jag tvingat fram efter som jag tvunget vill berätta, så hade jag tidigare tagit ett foto på ett digitalt gravtest (som syns i inlägget nedan). Vi pratade om min jobbfest och jag sa, jag måste ju visa bilder!, och gav henne kameran att bläddra i. Där fanns ju bara testet och hon fattade inte på några sekunder, men sen...! Hon blev så glad, min kära syster. Såklart! Vi är ju som ler och långhalm. Skönt att hon vet nu, känns komplett på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0